Reisvoorwaarden, ANVR, SGR, CFR

Indien je een reis boekt, ga je akkoord met de ANVR-voorwaarden en de algemene voorwaarden van Nunatak. Deze algemene voorwaarden gelden in aanvulling op de ANVR Reisvoorwaarden. Op de geboekte reis zijn onderstaande voorwaarden van toepassing.

ANVR

Nunatak (KvK 62193929) is aangesloten bij de ANVR. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor de ANVR-Reisvoorwaarden. Op het boekingsformulier dien je aan te geven dat je akkoord gaat met de toepasselijke ANVR voorwaarden. 

SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden)

Nunatak (KvK 62193929) is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. 

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

CFR (Calamiteitenfonds Reizen)

Nunatak (KvK 62193929) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. 

Deze garantie houdt in dat je als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: 
-  (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; 
-  de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Boeken van de reis

Je kunt de reis boeken via onze website, bij de betreffende reis klik je op “Boek deze reis”. Op het moment dat je via onze website het boekingsformulier hebt ingevuld en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, is er sprake van een definitieve boeking.

Betalingsvoorwaarden

Bij boekingen tot 8 weken voor vertrek, dien je een aanbetaling te voldoen. De aanbetaling bedraagt € 250,-- per persoon. (uitgezonderd Mount Everest expeditie, aanbetaling €1000,-- en Noord- en Zuidpool cruises 20% van de reissom)
Het restant van de reissom dien je uiterlijk 8 weken voor vertrek te voldoen. Bij boekingen binnen 8 weken voor vertrek dien je de volledige reissom per ommegaande te voldoen.

Reissom

Alle gepubliceerde reissommen zijn exclusief bijdrage Calamiteitenfonds, verzekeringspremies (indien van toepassing) en reserveringskosten. Wat er verder inclusief en exclusief is bij de reissom, kun je vinden bij de betreffende reis onder het kopje “Prijzen en data”.
 
Bijdrage Calamiteitenfonds
De bijdrage Calamiteitenfonds is per boeking en bedraagt € 2,50  

Reserveringskosten
De reserveringskosten worden berekend per factuur en bedragen € 20,--.  

Wijzigingskosten
Mocht je na boeking en ontvangst van de factuur nog iets willen wijzigen, dan brengen wij wijzigingskosten in rekening. Deze bedragen € 35,-- per boeking, per wijziging.

Annuleringsvoorwaarden

Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd door de reiziger, zijn voor iedere reiziger, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten, de volgende bedragen verschuldigd:  
- tot 61 dagen voor vertrek de aanbetaling ad € 250,-- per persoon,
- van 61 tot 31 dagen voor vertrek, 30% van de reissom, 
- van 31 tot 14 dagen voor vertrek, 50% van de reissom,
- van 14 tot 7 dagen voor vertrek, 75% van de reissom,
- vanaf 7 dagen voor vertrek, 100% van de reissom  

Het kan voorkomen dat de geboekte vliegtickets via Nunatak direct moeten worden afgenomen en aan de luchtvaartmaatschappij betaald moeten worden. In dat geval berekenen wij de annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij plus de hierboven genoemde percentages. De annuleringskosten van de tickets wisselen per maatschappij en per ticket. De annuleringskosten kunnen oplopen tot 100% van de ticketprijs ongeacht het moment van annuleren. Indien er afwijkende annuleringsvoorwaarden op het vliegticket van toepassing zijn, zullen we, voordat het ticket definitief gemaakt wordt, je hiervan op de hoogte stellen.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten en valt de reden van annuleren onder de verzekering, dan vergoedt de verzekering de in rekening gebrachte annuleringskosten.

Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger, dient schriftelijk of per e-mail te gebeuren. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Herroepingsrecht

Wij attenderen erop dat je bij boeking een definitieve boeking aangaat. Je hebt nadat je hebt geboekt geen herroepingsrecht.

Verzekeringen

Het afsluiten van een adequate reisverzekering stellen wij verplicht. Een annuleringsverzekering raden wij sterk aan. Beide verzekeringen kun je regelen via ons (Allianz Global Assistance) of via je eigen verzekeringsmaatschappij. Indien de reisverzekering wordt afgesloten via derden dan dien je voor vertrek de volgende gegevens door te geven, bij welke verzekeringsmaatschappij je verzekerd bent, je polisnummer en het alarmnummer. Mocht zich tijdens de reis een probleem voordoen dan kunnen de reisleiding en Nunatak snel handelen.

Bovenstaande voorwaarden gelden vanaf 1 april 2016.

Nunatak
Nunatak | De Erfgenamen 15, 8334 SW Tuk | tel. 085 058 0023 | e-mail: info@nunatak.nl | KvK: 62193929 | BTW: NL064421946B01 | IBAN: NL51 INGB0006683663 | ANVR reisvoorwaarden


Website door Zaphyrion
Onze website maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.Akkoord