Reizen Hiken Adventure Sneeuwwandelen

Wandelvakanties Trekkings Expedities

Hike, wandel, treks en expedities.

Begin je reis hier

20 Sep 2023

Nieuws van de Tadzjikistan groep van onze partner Bergwandelen.com

Korte berichten via de satelliettelefoon

Op 1 september is een groep van onze partner Bergwandelen.com naar Tadzjikistan vertrokken, voor de reis De bergreuzen van de Pamirs. De groep zal regelmatig korte berichten via de satelliettelefoon sturen. Wil je de belevenissen van de groep volgen, houd dan dit laatste nieuws bericht in de gaten, deze wordt regelmatig geüpdatet.

22 september
De laatste update alweer, dank je wel voor het volgen van deze pagina!

In 2 jeepsafari dagen zijn we teruggereden naar Dushanbe. De omgeving van de Pamir Highway is zeer indrukwekkend, het reizen blijft onvoorspelbaar. De chinezen renoveren de weg; of beter gezegd maken de weg opnieuw. Delen worden afgesloten om o.a. met Dynamiet ruimte te maken. Voor ons leverde dat 4 uur vertraging, maar ook gesprekjes met locale reizigers op.
Wat wat het een mooie reis! Vannacht vliegen we via Istanbul terug naar huis.

20 september
Vandaag zijn we tot Khorough gereden, de Waghan Corridor volgend. Als het rivier dal breed is, is de grens met Afghanistan redelijk ver. Maar daar waar deze een nauwe kloof vormt, is het heel dichtbij. Bijzonder gevoel.

19 september
Vandaag cultuur- en rustdag in Vrang met een oud fort en warme bron. Morgen start de terugreis naar Dushanbe per jeep.

18 september
Door de imposante vallei naar de Wakham corridor gereden met zicht op Hindukush en Afghanistan. We zijn veilig aangekomen op eindpunt Vrang.

17 september
De koninginne etappe: de fantastische Vrangpas 5010 meter over en een lange soms lastige afdaling naar ons kamp op 3880 meter. Moe maar voldaan.

16 september
Een jeepsafari naar een herderskamp, waar we de ezelmannen ontmoetten. Omhoog naar ons kamp op 4400m aan de voet van de Vrang pas (5010 meter). Morgen gaan we erover!

15 september
Ontwaken aan een deels bevroren meer op 4235 meter hoogte en de dag afsluiten bij een lief gastgezin in afgelegen Javshangoz. Bijzondere dag!

14 september
Met jeeps naar Jelondy, wauw een jeepsafari. Ergens stappen we uit en lopen door een immens leeg landschap met op 4380 meter de pas. We kamperen aan een mooi blauw meer.

12 september
We zijn aangekomen in Bachor, het eindpunt van het eerste deel van onze reis. Prachtige tocht met super team! Morgen een welverdiende rustdag.

11 september
Mooie dag met veel afwisseling. Langs gletsjers, blauwe meren, door de rivier en over een enorm blokkenveld (zwaar) en veel omlaag.

10 september
Prachtige wandelingen gisteren en vandaag. Ruig en ook idyllisch met vele tinten grijs, bruin, groen en rood. Mooie ontmoeting met herdersgezin. We kamperen aan het Zarojkul meer. Een magische plek met azuur blauw water en veel gletsjers op 4520m hoogte. Wauw, wat mooi!

7 september
We zijn het Sarez meer over gevaren. Prachtig! Helaas gestrand aan de overzijde omdat de ezels moeten omlopen en dat langer duurde dan gepland. Het is een mooie kampplaats en met vers gevangen vis, hebben we heerlijk geluncht. Morgen lopen we de vallei in.

6 september
We kamperen aan het Sarez meer op 3300 meter hoogte. Morgen varen we over vanmiddag was er te veel wind.

5 september
Na 2 lange maar bijzondere jeepdagen, over de Pamir Highway en door de Bartang vallei, vandaag de eerste dag gelopen. Ruig en afwisselend terrein. Niet iedereen fit, dus12 km was prima.

Nunatak
Papaverweg 34 - unit B100
1032 KJ Amsterdam
KVK nr. 62592122

telefoon: 085 058 0023
e-mail: info@nunatak.nl
Postadres: Postbus 56907 1040 AX Amsterdam
Nunatak is een handelsnaam van BergenWerken B.V.
Onze website maakt gebruik van cookies. Met cookies wordt de website persoonlijker en gebruiksvriendelijker.